איפור כלות – מתי והיכן?

כל כלה רוצה להיראות במיטבה ביום החתונה שלה. העניין הוא לא רק מה הכלה רוצה אלא איך יוצרים אותה כראוי. איפור כלות הוא חלק מהמשימה הכללית של ליצור מראה מושלם ואם יחד לזה מוסיפים שמלה ותכשיטים אז כמובן הכלה מקבלת מראה נפלאה. אך מה מטרתו של האיפור ומה הופך אותו למורכב כל כך? המטרה של האיפור היא לתת לכלה מראה זוהר למשך כל היום, כלומר על האיפור להיראות מעולה באור היום כשהכלה הולכת לצילומים והאיפור צריך להיראות נפלא גם באור מעומעם כשמתחילה החתונה עצמה. מכאן ניתן להבין עד כמה מורכב האיפור ועד כמה חשוב ללכת למומחה או מומחית באיפור כלות. בניגוד לאיפור רגיל שמיועד לבוקר או לערב, איפור כלות מיועד לשמש את הכלה גם בשעות האור וגם בשעות הערב וכמובן לבלוט ולהחמיא כשהיא תסתכל על התמונות גם שנים לאחר החתונה.

אצל מי כדאי להתאפר

השאלה אצל מי כדאי להתאפר היא שאלה מאד רלוונטית כשמדובר על איפור כלות. האיפור צריך לשמש את הכלה לאורך כל היום ולאורך האירוע, גם אם היא תזיע במהלך הריקודים בחתונה. לכן, כשמדובר על איפור כלות אין להתפשר ויש להגיע למאפרת (או מאפר) מקצועי עם התמחות בתחום האירועים והכלות וכמובן רק לבעלות נסיון. על מנת לוודא את איכות העבודה של המאפרת ניתן לבקש לראות תיק עבודות ולהסתכל איך האיפור נראה באור היום ואיך נראה בשעות החשיכה בתוך אולם.

 

מתי מתאפרים

את האיפור שמים לרוב לפני שיוצאים לצילומים, לאחר לבישת שמלת הכלה ולאחר ביצוע התסרוקת. אין כל סיבה לעשות את התהליך הפוך והאיפור הוא הפעולה האחרונה של הכלה בהתארגנויות. כיוון שזה הסדר, האיפור מתאים עצמו לתסרוקת ולשמלה ולא להיפך. האיפור מתבצע על ידי בעלי מקצוע מקצועיים ויש להשתמש בחומרים ברמה הגבוהה ביותר על מנת שהאיפור לא רק יהיה יפה אלא יחזיק מעמד לאורך כל היום. במקרה הצורך, יהיו כלות שיבקשו לתקן את האיפור ורצוי להתייעץ עם מי שמבצע את האיפור כיצד ניתן לעשות זאת ולא לעשות נסיונות לבד ובוודאי לא רגע לפני החופה. חשוב לזכור שהאיפור לא רק משמש את האורחים שיתפלאו מהכלה אלא גם מחמיא בתמונות.

 

הסרת איפור

איפור כלות הוא איפור מושקע מאד שהזמן המושקע בו הוא רב יותר מאיפור יום יומי. אבל גם איפור כלות יש להסיר כשהולכים לישון. למרות שפעמים רבות בסוף החתונה מופיעה גם עייפות גדולה ורצון לסיים את הערב, חשוב לשמור על עור הפנים גם לחיים המשותפים ולא רק ליום החתונה. לכן, יש להתכונן מבעוד מועד עם חומרי ניקוי כמו סבון פנים לניקוי. הדבר רלוונטי במיוחד לאלה שממשיכים מהחתונה למלון או לא ממשיכים לביתם. יש לשים בתיק הרחצה סבון עדין ולא לשכוח להסיר את האיפור לפני שהולכים לישון.