איפור – מה כדאי, מתי כדאי ואיך עושים את זה?

איפור הוא שם כולל לצורות כל כך רבות של עיצוב מראה הפנים. ישנן תורות שלמות של איפור למצבים שונים, וכיום זוהי תעשייה משגשגת המעניינת נשים רבות. תעשייה זו מתבטאת בחברות תמרוקים רבות המפיצות בכל עונה בשורות חדשות וכן תעשיית המאפרים המקצועיים שלקחו את המוזג איפור והפכו אותו לאמנות של ממש.

איפור- כל הגוונים, כל הדרכים

כבר בעולם הקדום נהגה קליאופטרה לייפות את עצמה באמצעות אבקות שונות שהופקו בעיקר מצמחים ופרחים. היא נהגה לצבוע את עיניה בכחל, אל לחייה בסומך שהופק כנראה מקליפת הרימון ואת שפתיה בצבע אדום עז. עם השנים איפור קיבל צורות רבות ושונות ובתקופות מסוימות לאורך ההסטוריה לא היה האיפור נחלתן הבלעדית של הנשים: בצרפת בימים של טרם המהפכה נהגו אנשי אצולה לצבוע את הלחיים והשפתיים בגוונים שונים של ורוד.

איפור היום

כיום תעשיית האיפור חולשת על תחומים רבים הקשורים למראה הפנים. יש גם קודים וכללים מקצועיים ברורים לאיפור המתאים למצבים שונים בחיים, כמו למשל איפור לעבודה ולשעות הבוקר, איפור ערב, איפור כלות, איפור להפקות אופנה, איפור לתוכניות ריאליטי ועוד. לכל איפור יש את הטכניקות והדרכים שלו להתחשב במצבים שונים המצריכים איפור מיוחד. למשל, איפור לתוכניות טלויזיה יהיה מודגש עד מוגזם. הסיבה היא האור העז המצוי באולפני הטלויזיה יחד עם ההשתקפות הנובעת מריבוי המצלמות באולפן. תוכניות טלויזיה גם מחדדות פגמים בפנים ולכן יש עבודה רבה בתחום טשטוש והסוואת כתמים או עיגולים שחורים מתחת לעיניים. איפור כלות אף הוא תחום בפני עצמו, שמתייחס לכלה כאל מודל מלכותי עם איפור מיוחד שדואג להוציא אותה במיטבה ובמקביל גם מתחשב באירוע, בשעה, במיקום ואפילו בעונת השנה. איפור להפקות אופנה הוא יצירתי יותר, קורץ, חושני ואפילו מוגזם בצורה פרובוקטיבית שתגרור אחריה תגובות שונות. איפור זה הוא בגדר אומנות מאחר והמאפרת ממש מציירת נושא על פני הדוגמן או הידוען ולעתים על הגוף כולו.

אומנות האיפור

תחום האיפור מעסיק רבות כבר מגיל צעיר. באילו מוצרים וצבעים להשתמש, מה מפיק את המיטב מהפנים? לצורך כך קיימות היום סדנאות איפור רבות וכן מכללות ללימוד איפור כללי ועם התמחויות שונות. איפור מקצועי שם דגש עם איכות המוצרים ומשלב תעוזה וממש אמנות ויצירתיות רבים. איפור, מעבר להיותו מסקרן ומהווה מקור עניין לנשים רבות בכל הגילאים, הפך להיות גם מקצוע מבוקש עם ההזדמנויות הרבות ותחומי ההתמחות הרבים שנפתחו בפני מאפרים רבים. מילת המפתח עבור מאפרים אלו היא תעוזה ויצירתיות. זאת בנוסף לטכניקות המאד ברורות המלמדות כיצד לטשטש פגמים בעור הפנים, כיצד להגדיל עיניים קטנות וליצור מראה של מרחק עבור עיניים קרובות וכדומה. לימוד איפור כולל בתוכו הבנה של סוגי עור ומבנה פנים שהוא שונה ומשתנה בין מתאפרת אחת לאחרת.