התהליך ההיסטורי של איפור הכלות

ההיסטוריה של האיפור מוכיחה כי תמיד היה לו מקום חשוב בכל הנוגע לאירועים מרכזיים כמו חתונות. מהבחינה הזו, איפור כלות מצטרף אל עבר עשיר של טכניקות מתקדמות לצביעה, רענון ושמירה על מראה אסתטי וזוהר. לא רבים יודעים זאת, אך ישנם מחקרים המצביעים על שימוש באיפור כבר בימי רומא העתיקה, יוון הקלאסית ואפילו מצרים. נהוג לייחס את הדור הראשון של האיפור אל המזרח ובעיקר אל יפן וסין בהם נרשם שימוש באיפור לפני אלפי שנים. יחד עם זאת, רק בתחילת המאה ה-20 בערך החל איפור כלות לתפוס נתח משמעותי מהתחום של מוצרי קוסמטיקה.

מהי מטרת האיפור?

איפור כלות נועד למען השגת מטרות שונות. המטרה המרכזית של איפור בכלל ואיפור כלות בפרט היא להסתיר פגמים בעור. לעיתים האיפור מצליח להתגבר על פגמים קלים כמו פצעונים, ולעיתים יש צורך באיפור על מנת להסתיר צלקות וכוויות. האיפור הוא פיתרון אסתטי מהיר ונוח. הוא אינו מסכן את הצרכנים והמשתמשים, ניתן לנצל אותו לצרכים רבים והעמידות שלו מוכחת היטב. שחקני קולנוע ותיאטרון משתמשים באיפור על מנת לשוות לעצמם מראה שונה, לעומת אירועים חגיגיים בהם האיפור הוא חלק בלתי נפרד מההיערכות. אפשר לראות זאת היטב בהקשר של איפור כלות הדורש כלי איפור ותכשירים מיוחדים.

טכניקות וחידושים בתחום האיפור והקוסמטיקה

כל החומרים הקוסמטיים המשמשים לצביעת הפנים והגוף כלולים בקטגוריה של איפור. התכשירים העיקריים אותם ניתן למצוא בקרב כלות הם אודם, שפתון, מייקאפ, פודרה, מסקרה, צלליות לעיניים וכדומה. לאחרונה החלו חברות רבות בעולם לייצר איפור מינרלי, המכיל חומרים טבעיים ומינרלים המצויים באדמה. ניתן להוסיף אל תרכובות האיפור חומרים שונים על מנת להבטיח את היעילות שלהם ואת העמידות בפני פגעי לחות ומזג אוויר. בכל הנוגע אל איפור כלות, כדאי מאוד להתייעץ עם המאפרים לפני שמחליטים להשתמש במוצר מסוים.

לא רק איפור פנים

איפור לכלות אינו כולל רק את הפנים. על האיפור להשתלב עם הצוואר ועם חלקים אחרים בגוף, על מנת לספק מראה הרמוני ומושלם. את האיפור נהוג למרוח כבר בשעות הצהריים לפני האירוע. לאחר שהכלה מסיימת להתאפר היא יכולה להגיע אל רחבת הצילומים, להצטרף אל החתן ולמעשה להתחיל את האירוע עצמו. איפור כלות מבוסס על שילוב בין חומרים שונים ולכן נחשב ייחודי. יתרה על כך, האיפור צריך להשתלב עם תווי הפנים של הכלה ולא להשתלט עליהם.

ממשיכים ליהנות מאיפור ברמה גבוהה

כפי שאפשר לראות, האיפור הוא חלק מהחיים שלנו כבר שנים רבות. סביר להניח כי גם בעתיד ימשיך האיפור להיות גורם משמעותי בחתונות ואירועים מיוחדים. כדאי לקבוע פגישת היכרות עם צוות מאפרים עוד לפני החתונה, לעבור התאמת גוונים ולקבל ייעוץ מלא לצורך הנאה מאירוע מושלם.